BANDCAMP

HOPE

FORSKELLIGE KUNSTNERE
CD
SEPTEMBER 1998
AUDIO RESEARCH EDITIONS (ARECD101)

Hope er en limited edition-cd, der består af kompositioner eller andre former for lydbidrag lavet af i alt 68 internationale kunstnere og eksperimenterende musikkomponister. Blandt de medvirkende finder man bl.a. Martin Hall, Robert Kennedy, Scanner og Keith Rowe.

Hope blev udgivet i forbindelse med den niende International Symposium of Electronic Art, der fandt sted på John Moores University i Liverpool i september og oktober 1998.

1. September Song (Martin Hall) (0:45)

Martin Hall, Robert Kennedy, Scanner og Keith Rowe samt mange andre. Du kan finde en liste over samtlige medvirkende her.

Design: Colin Fallows

Hope blev fremstillet som et fysisk supplement til den niende International Symposium of Electronic Art, der fandt sted på John Moores University i Liverpool i september og oktober 1998. Kunstnerne på dobbelt-cd’en spænder fra velkendte navne i den eksperimenterende musikverden til individer eller grupper, der her får deres debut. Hver kunstner blev inviteret til at producere et nummer af omtrent ét minuts varighed.

Martin Hall bidrager med kompositionen “September Song”. Af andre navne på udgivelsen kan bl.a. nævnes Robert Kennedy, Scanner og Keith Rowe. Du kan finde en liste over samtlige medvirkende her.

Audio Research Editions’ beskrivelse af projektet lød som følgende:

Hope is a limited edition cd collection of one-minute soundworks by international sound artists, experimental composers, noise makers and other audio creators. Contributors were invited to create an original recording of one-minute duration for the CD on the theme of hope – whether personal or universal; directly, obliquely, humorously, ironically, romantically, musically, noisily, lyrically or in their title.”

Audio Research Editions blev grundlagt af Colin Fallows i 1998. Selskabet har udgivet over 150 værker af kunstnere fra mere end 20 lande. Udgivelserne byder bl.a. på Trace, en dobbelt-cd der blev udgivet i forbindelse med Liverpool Biennial of Contemporary Art 1999, der fandt sted i efteråret samme år, og som Martin Hall ligeledes bidrager til